¡Viva la España!

2009.02.13. 22:29

Kedves Mindenki!

Olyan aranyosak vagytok, hogy igy aggodtok ertunk, es hogy igy erdekel a tortenetunk... tenyleg nagyon jol esik am! Elnezest az ekezetek hianyaert de a spanyol billentyuzet nem tartalmazza a szukseges karaktereket... :) Az elmult par napban sehogyanse sikertult netkozelbe kerulnom pedig istenbizony probaltam, tegnap irtam is par sort, mindjart ide is masolom. De elobb a mai napunk...

Akarhogyan is nezzuk, gyakorlatilag egy honapja vagyunk uton, holnap lesz ugyanis negyedik hete, hogy elindultunk a Hosok tererol... iszonyatosan regen volt. Nekunk megse tunik annyinak, noha lenyegeben azota autoban ulunk es csak rojuk a kilometereket. Hihetetlen mennyisegu elmeny halmozodik bennunk, mar lassan nem is tudjuk hova rakni oket... Nade, hol is unnepelhettuk volna meg mashol az egy honapos uton levest mint pont Barcelonaban! :) Tegnap este erkeztunk, 800 km megtetele utan ejfel elott nem sokkal. Az autopalya melletti fantasztikus Formula1 szalloban toltottuk az ejszakat 35 euroert, aki volt mar ilyenben az tudja milyen... aki nem, az probalja ki, felejthetetlen! :) Mindenesetre a celnak megfelelt es nem utolso sorban agyban aludtunk vegre. Reggel gyors reggeli a szallo melletti Viena (szerintem osztrak jellegu) etteremben aztan nyakunkba kaptuk a varost... Hat mit mondhatnek, Barcelona tovabbra is lenyugozo hely szamomra. Szinten ugyanaz a helyzet ezzel mint a szallodaval csak itt jo ertelemben: aki volt mar az tudja, aki nem az mindenkeppen jojjon el ha teheti. Magavalragado. Szinte egesz nap a varosban koszaltunk, ezt a napot erre szantuk, felaldoztuk picit a rohanast, Barcelonaert megerte. Meg igy telen is hatalmas a forgatag az utcakon, belecsoppentunk peldaul egy eleg  nagy utcazene fiestaba is, zeneltek, tancoltak az emberek a ter kozepen mi meg csak amultunk es elveztuk a mokat. Namindegy, ugyse tudom atadni, csodalatos volt. A Camp Nou-hoz sajnos mar csak estefele ertunk oda, addigra mar bezartak, ugyhogy nem tudtam megnezni belulrol, de igy kivulrol is jo erzes volt ennyire kozel lenni hozza. (Az FC Barcelona stadionja ha valaki nem ismerne...) Sotetedes utan indultunk tovabb, de nem volt messzi a cel: Lloret de Mar varoskaja a tenger partjan. Itt nyaraltunk egyszer Anyukammal es nagyon megszerettem. Nagyon jo ujra itt lenni. Talaltunk egy tok aranyos apartmanhazat, 45 euroert tengerre nezo erkellyel, igenyes furdovel, jofej recepciossal es internettel... mi kell meg?! :) Az elso dolgom volt leulni es irni Nektek par sort, szerintem ezutan iszunk par sort :) es utana alvas. Holnap megyunk tovabb, a cel a Francia riviera, aztan meglassuk. Szomoru leszek ha elhagyjuk Spanyolorszagot, tovabbra is kedvencem e hely, dehat valamikor haza is kellene mar ernunk... Jah, Barcelonaban egy ajandek boltban rank koszont valaki, hogy "Ti is Bamakobol haza?" :) Vicces volt. Noh nem szaporitom a szot tovabb, alant bemasolom a tegnap este irt tortenetet, olvassatok szeretettel! Mindenkinek nagy puszi Lloret de Mar-bol!

Legutóbb Casablancából jelentkeztem, úgy kb. két nappal ezelőtt. Azóta sokminden történt, de a leg jelentősebb mégiscsak az, hogy elhagytuk Afrikát és visszatértünk tágabb értelemben vett hazánkba Európába. Vegyesek az érzelmeink, nagyon tetszett ugyanis Afrika, nagyon megszerettük, jó volt ott lenni. Most azonban azért tagadhatatlanul jó érzés végre civilizáltabb földön lenni… Szóval Casablanca után majdnem végig autópályáztunk felfelé Afrika északi csücskébe. Kb. mindenki Tangerből kompol Tarifába, mi Teknős barátunk tanácsára kicsit tovább kocsikáztunk Ceuta városáig és onnan hajóztunk ki. És milyen jól tettük. Ceuta ugyanis már spanyol föld. Afrikában van ugyan de igazi Spanyolország. Volt rendes szárazföldi határ, kipecsételtek Marokkóból és beléptünk az EU területére. Azt hittük, hogy ez csak technikai kérdés, de nem, igazi spanyolok lakják, még az órát is át kellett állítanunk európai időre. Amúgy gyönyörű hely, fantasztikusan szépen rendben tartott mediterrán városka, egyből beleszerettünk. Isten hozott Európa! :) Sétafikáltunk egyet még az éjszakában, aztán kerestünk a part közelében egy jól szituált parkolót és álomra hajtottuk a fejünket a kocsiban. Amúgy nem voltunk egyedül, meglátszik, hogy kikötőváros, a főtéren ahol egyébként szabad sportpályák sokasága foglal helyet, simán feldobták a sátraikat a reggeli kompra váró fiatalok és csinálták a fiestát. A rendőrök csendben figyelték a környéket, nem szóltak semmiért se. Reggel jöttek a takarítóbrigádok és újra tisztává varázsoltak mindent. Bámulatos. Mi reggel még mászkáltunk kicsit, aztán megvettük jegyünket a délben induló FRS társaság hajójára és átkompoltunk. Kis jet hajó volt iszonyatosan gyorsan ment, az utastér meg tisztára mintha a legmodernebb repülőgépben ülnél. A látvány: magávalragadó. Algeciras városa volt a kikötőnk az európai oldalon, ez Gibraltártól kicsit még nyugatabbra van. Az út összesen 35 percet vett igénybe, de hát valóban közel a két part, látni a kontinensekről egymást. Hát ezzel gyakorlatilag véget ért a három hetes csodálatos afrikai kalandunk, de nem csüggedtünk, elénk tárult a hatalmas Spanyolország és csak arra várt, hogy átkocsikázzunk rajta. Kis ebédszünet és városban sétálgatás után hozzá is láttunk eme tevékenységünknek. Amúgy itt már hűvös van, amikor süt a nap még egész jó, kellemes tavaszi meleg. Este viszont már szeles és majdhogynem hideg. De tudjuk jól: lesz ez még sokkal rosszabb is. Örülünk annak ami van! :) Algeciras-ból kifelé vettünk Spanyolország térképet és nyakunkba kaptuk az országot. Megbeszéltük, hogy amíg csak lehet kerüljük a fizetős autópályát, egyrészt spórolunk, másrészt többet látunk. Nagyon jól tettük ezt is. Van ugyanis egy A-7 nevezetű út amit úgy tudnék röviden jellemezni, hogy turista autópálya. Ugyanis gyakorlatilag autópályáról van szó, néha átmegy egy-egy városon, néha kint halad a tenger partján, gyönyörű helyeken visz keresztül. És persze ingyenes. Tökéletes. Átkocsikáztunk Marbellán, megálltunk Malagában a tengerparton kicsit aztán végül Almeríában vertünk sátrat. A várostól kb. 3 km-re találtunk egy elég jó kis kempinget, gondoltuk még kiadja az idő, ezúttal feldobtuk a sátrat is! :) A helyzet amúgy nagyon vicces volt, a kempinget ugyanis 100%-ban brittek lakják és igazgatják, jó arcok voltak, csak alig értettem valamit abból amit mondtak olyan kiejtésük volt. :) És most jön a duplacsavar: délspanyolországban vagyunk egy kempingben amit brittek laknak és mi van este? Spanyol-Angol barátságos labdarúgó mérkőzés… Tiszta ciki, spanyolországban spanyol válogatott meccset nézni az ellenfél szurkolótáborában... Ugye azt nem kell részleteznem milyen hangulat lett volna ha ugyanezt spanyolok között látjuk… Node így is aranyos volt, megnéztük a kemping bárjában miközben jóféle spanyol sört kortyolgattunk és persze mi a spanyoloknak drukkoltunk, nyertünk is 2-0-ra. Viva la Espana! :) Reggel aztán mindenkivel beszélgetnem kellett, futótűzként terjedt a híre, hogy magyarok vannak a táborban, sokan elmondták, hogy szeretik Budapestet, szeretik a Balatont, az egyik bácsi bemutatta a kutyáját aki Magyarországról való és Pálinkának hívják. Aranyosak voltak. :) Ez már amúgy ma történt, csak 10-kor sikerült elindulnunk, hála a tegnap esti sörözésnek. A mai célunk elérni Barcelonát ami Almeríától kicsit több mint 800 km. Amúgy jól állunk, most van negyed 10 (este) és már csak kb. 100 km lehet hátra. Az út szép volt, gyors volt, jól haladtunk. Murciában álltunk meg ebédelni, eltöltöttünk ott vagy másfél órát a tavaszban. Sétálgattunk a városban, szép volt ez is. Próbáltunk valami helyi kaját enni, de lehetetlenség volt megérteni a kis éttermeket meg minden tele volt tengeri herkentyűkkel, feladtuk. Találtunk viszont egy igazi amerikai éttermet, igazi amerikai módra, na ott ettünk igazi amerikai hamburgert tányéron 3/4 fontos húspogácsával. Felejthetetlen. :) Azóta megint csak autópálya, de nemsokára ott leszünk. A terv az, hogy megszállunk valahol (mert már elég hideg van kint) és holnap megnézzük Barcelonát, meg én szeretnék lemenni Lloret de Mar-ba a tengerpartra, egyszer nyaraltunk ott Anyukámmal, megmutatom Lustinak is, szerintem kihagyhatatlan.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tio norbee 2009.02.13. 22:41:20

A budapestbamako.org -rol letoltheto a teljes eredmenylista, nezzetek szeretettel, ott vagyunk a nyolcadik helyen, bizony! :)

ppo 2009.02.14. 10:39:40

Amikor olvaslak, gombócot érzek a torkomban! Vigyetek offródozni! Brunó mondta: Nagyon szeretné!

wandering 2009.02.14. 21:53:10

Puszi Lloretnek is! Remélem kihaltan is varázslatos volt! Az eredménylistát lassan kívülről fújjuk, de nem győzzük elégszer megnézni bizony, hogy 8. 663 ponttal a Lusteenet Bamako Team, Nissan Patrol, Lehotzky Norbert és Lukács Tóth Kálmán HU/HU
Gratulálunk és ezerszer is csak gratulálunk!

tio norbee 2009.02.16. 11:48:12

@wandering: Nanáhogy varázslatos volt! :) Ha lehet még kevesebb ember volt mint szeptemberben, és még kevesebb üzlet volt nyitva, de Lloret az Lloret ilyenkor is. És a szállásunk valami hiba lehetett a mátrixban, iszonyú olcsó de fantasztikus hely. Ahogy lemész a partra (abból az irányból ahonnan mi is jártunk le), rögtön az utca legelején volt a ház és a tengerre nézett. Csoda. :)